Araçların yerle temas eden tek parçaları lastiklerdir. Bu
yüzden lastiklerin bakımı, kontrollerin yapılması son derece önem taşıyor. Her
lastiğin markasına ve ölçülerine göre olması gereken bir hava basıncı vardır.
Bu hava basıncı haftada bir kontrol edilmelidir. Seyir halinde lastik patlayınca yapılması gerekenler arasındaki
en önemli şey kesinlikle aracın o halde kullanılmamasıdır.
![]() |
Lastik Patlayınca Yapılması Gerekenler |
Lastik patlayınca
yapılması gerekenler arasında ilk sırada olan lastiğin patladığını fark
ettiğiniz anda durmanız. Bu sayede hem güvenlik açısından kendinizi tehlikeye
atmamış olursunuz hem de lastiğe zarar vermemek değiştirme olanağınız olur.
Aracınızda bulunan stepnenin de sağlam olması gerektiğini ve aracın 4 lastiğini
kontrol ettiğinizde stepneyi de kontrol etmeyi ihmal etmeyiniz. Ayrıca
aracınızda her daim bir kriko ve bijon anahtarı bulunmalı ki lastiği değiştirme
şansınız olsun.
Patlak ve tamamen yer ile birleşmiş bir lastikle aracınızı
kullanmaya devam etmeniz durumunda hem lastiğinize hem de yerle temas etmeye
başlayan jantınıza zarar verirsiniz. Eğer bu şekilde bozuk bir yola da
girerseniz jantınız yamulabilir. Bu daha da büyük masraflar açacaktır.
![]() |
Lastik Patlayınca Yapılması Gerekenler |
Günümüzde lastik patlamalarına karşı kullanılan çeşitli
kimyasallar da mevcut. Eğer lastiğinizdeki patlak çok büyük değil ve lastiğiniz
azar azar hava kaçırıyorsa lastik
patlayınca yapılması gerekenler arasında bu kimyasalları lastiğinizdeki
patlağın üzerine sürüp lastikteki havanın azalmasına geçici olarak engel olmanız
da örnek olarak verilebilir. Ancak yine bu lastiğin tamir edilmesi gerekiyor.
Son zamanlarda piyasaya çıkan araç modellerinde stepne lastik yerine bir şişe
bu kimyasal maddeden veriliyor. Dilerseniz de stepneyi kendiniz ayrıca
alabiliyorsunuz.
Bir Yorum Yapın:
0 yorum var. Bir tane yazın.