Araçların yerle temas eden tek parçaları lastiklerdir. Bu yüzden lastiklerin bakımı, kontrollerin yapılması son derece önem taşıyor. Her lastiğin markasına ve ölçülerine göre olması gereken bir hava basıncı vardır. Bu hava basıncı haftada bir kontrol edilmelidir. Seyir halinde lastik patlayınca yapılması gerekenler arasındaki en önemli şey kesinlikle aracın o halde kullanılmamasıdır.

Lastik Patlayınca Yapılması Gerekenler


Lastik patlayınca yapılması gerekenler arasında ilk sırada olan lastiğin patladığını fark ettiğiniz anda durmanız. Bu sayede hem güvenlik açısından kendinizi tehlikeye atmamış olursunuz hem de lastiğe zarar vermemek değiştirme olanağınız olur. Aracınızda bulunan stepnenin de sağlam olması gerektiğini ve aracın 4 lastiğini kontrol ettiğinizde stepneyi de kontrol etmeyi ihmal etmeyiniz. Ayrıca aracınızda her daim bir kriko ve bijon anahtarı bulunmalı ki lastiği değiştirme şansınız olsun.
Patlak ve tamamen yer ile birleşmiş bir lastikle aracınızı kullanmaya devam etmeniz durumunda hem lastiğinize hem de yerle temas etmeye başlayan jantınıza zarar verirsiniz. Eğer bu şekilde bozuk bir yola da girerseniz jantınız yamulabilir. Bu daha da büyük masraflar açacaktır.

Lastik Patlayınca Yapılması Gerekenler


Günümüzde lastik patlamalarına karşı kullanılan çeşitli kimyasallar da mevcut. Eğer lastiğinizdeki patlak çok büyük değil ve lastiğiniz azar azar hava kaçırıyorsa lastik patlayınca yapılması gerekenler arasında bu kimyasalları lastiğinizdeki patlağın üzerine sürüp lastikteki havanın azalmasına geçici olarak engel olmanız da örnek olarak verilebilir. Ancak yine bu lastiğin tamir edilmesi gerekiyor. Son zamanlarda piyasaya çıkan araç modellerinde stepne lastik yerine bir şişe bu kimyasal maddeden veriliyor. Dilerseniz de stepneyi kendiniz ayrıca alabiliyorsunuz.

Paylaş:

Bir Yorum Yapın:

0 yorum var. Bir tane yazın.